Mezzo 2

Dórémi átköltözött

Dórémi átköltözött

Amikor nem csinálok semmit......

2013. október 17. - Dórémi

 

Az úgy kezdődik, hogy hétfőn kitalálom, a hétvégén nem csinálok semmit, csak lógázom a lábam. Tudom Rasid agyára megyek ezzel is / a többit nem árulom el /, hogy szeretem előre eltervezni a napjaimat, amin aztán lehet változtatni. Most sem történt másként, de a kivitelezés az már más kérdés. Vásárlás hétvégére alig, hiszen csak magamról kell gondoskodnom. Ilyenkor hanyagolom egy „kicsit” a szent fakanalat, s a konyhát is csak a kávém elkészítéséig látogatom, majd találok valamit a frizsiderben alapon.

A nagy semmittevésre készülődve szombat hajnali hatkor megvilágosodtam! Eszembe jutott, hogy vasárnap „az” gyermekkel van közös program, s oda egy anya nem megy üres kézzel. Felmértem a lehetőségeket, hogy mi van itthon, és abból mit is. Még jó, hogy leszoktam arról a kérdésről, hogy mit ennél, mit főzzek, mert a válasz nekem mindegy, csak jó és sok legyen nem visz közelebb a megoldáshoz. Nyersanyag van, ötlet van, tojás nincs, így irány a piac.

Két szatyorral megpakolva magamban dohogva, hogy mi került ezen ennyibe amikor csak tojásért mentem, foglaltam el a konyhát. A gyerekemnek készített töltött csirkecombot rizibizivel receptet most nem mondom el, mert nem ezért ragadtam billentyűzetet, hanem a következő étek miatt.

Az ötletet a kolléganőmtől kaptam, mert miről is beszélget egy háziasszony pénteken ebéd közben, ha már kinőtt abból a korból, hogy milyenek a pasik, vagy receptet, vagy gyógyszert cserél.

Íme: Stahl Judit receptje: Rakott krumpli turbó tempóban

4 nagy szem krumpli (kb 1 kg)
2+2 gerezd fokhagyma
1 tk puha vaj
1 ek zsemlemorzsa
10 dkg füstölt sajt
30 dkg fűszeres parasztkolbász
só, bors
fél tk pirospaprika
bő 2 dl tejszín
4 tojás
tálaláshoz tejföl

A meghámozott krumplikat fél centi vastag karikákra vágom, és 2 gerezd fokhagymával együtt vízben felteszem főni. A forrástól számított 8 percig főzöm. A sütőt 220 fokra bekapcsolom. kivajazom, zsemlemorzsával megszórom egy 30x20cm-es sütőtál belsejét. Pépesre zúzom a másik két fokhagymát, a sajtot lereszelem, a kolbászt felkarikázom. A fokhagymapépet belekeverem a tejszínbe, fűszerezem, hozzáütöm a tojásokat. Kézi habverővel összecsapkodom, majd belekeverem a sajtot is. A majdnem puha krumplit leszűröm, a fokhagymát kihalászom, majd hideg vizet engedek rá, hogy lehűljön. Azután lecsepegtetem, a krumplikarikákat beteszem a sütőtálba, meglocsolom a tojásos tejszínnel, rápottyantom a kolbászkarikákat, majd 10-12 percre betolom a forró sütőbe. Tejföllel, nyáron kovászos ubival nagyon finom!

Értékelés : nagyon jó lett, igaz az alja egy kicsit odakapott, de így jár aki közben a neten nézelődik sütireceptet keresve. Leszámítva, azt az időt amit arra fordítottam, hogy a kezemre hideg vizet engedtem, mert rosszul fogtam meg a jénait, 30 perc alatt kész lett az ebédem.

Ui: a nagy semmi csinálásban sütöttem, egy kis sós rágcsálnivalót, no meg túrófánkot, ja és közben egy kicsit a porszívóba is belekapaszkodtam, a vasalóval meg ellentmondást nem tűrően közöltem te holnap jössz....

 


A bejegyzés trackback címe:

https://mezzo2.blog.hu/api/trackback/id/tr98231150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

286628 2013.10.17. 21:07:23

Drága! Még mindig gerjedek a túrófánkra - énekszóval! Már, ha érted miért mondom? :-)

13066 2013.10.17. 21:14:37

értem én :) azért a recipét is mellékeltem, ha rákattintasz a túrófánkra, így nem zárva ki az esélyét annak, hogy kórust alakítsunk :)

180524 2013.10.17. 21:21:21

Mondom én, hogy egyszerűen Isteni ez itt, doremi! Ilyen "megvilágosodott" íráshoz és ínycsiklandó fotóhoz nekem most még a zene sem hiányzik, mert úgy elvagyok vele. Ravasz vagy, a túrófánkot linkké tetted, de én megtaláltam!:-))) És bevallom, megest megéheztem...:-))

301782 2013.10.17. 21:33:17

A recept jól hangzik, finom lehet ez a kaja...amúgy nem vigasz, csak tény: leginkább egy-két vágással, égéssel számolhatok/ebédfőzés hétvégén. Pláne, ha jönnek hozzánk! :)

325748 2013.10.17. 22:15:19

Szia, doremi! Ki lészen próbálva. Annyira szeretjük a túrósakat, hogy annál jobban már csak a mákosakat meg a diósakat, de a sztár eddig a sajtos volt. :-)) Tegnap ugyan sütöttem túrós piskótát, de szombaton megcsinálom a fánkot, valamit majszolni kell az X-faktor alatt!

60145 2013.10.18. 07:24:27

Mit lehet még hozzátenni? Semmit ;)

13066 2013.10.18. 13:44:27

Valika, és Nózi a "próba" evéshez nem lehet eleget készíteni :) Nem akarok dicsekedni- pedig de igen- nemrégen Fülöpkénél sütöttem meg a készen vitt és bekevert cuccost, s ha Ő megdicsért akkor az nagy szó, nem beszélve arról a tényről, hogy soha nem elfogult ha sütiről van szó. Annyi kiegészítést tett, hogy a közepébe egy meggyet belenyomva még jobb. Későn jutott eszembe amikor most csináltam, s a meggyek tovább ülnek békésen a fagyasztóban. Atlasz mit, mit, még több túrófánkot: http://www.nosalty.hu/receptek/kategoria/fank/turofank Little, ha legközelebb hazajöttök, megsütöm :)- feltéve ha akkor lesz még túró....

14927 2013.10.18. 14:52:08

AHA, AHA, AHA :)))

325748 2013.10.18. 15:37:41

8. doremi :-))

180524 2013.10.18. 18:14:31

9. ghost Aha... http://youtu.be/15YZUXL_ULU Nekem már a nicht meg licht is nehez vót. A többi világos....a schnell főleg, ám a nyerő a DA,DA, DA.:-))))

14927 2013.10.18. 18:31:00

maiman :))
süti beállítások módosítása