Mezzo 2

Dórémi átköltözött

Dórémi átköltözött

Ma lenne 100 éves

2014. december 03. - Dórémi

 

Nem írnak megemlékezést Róla az újságok, nem avatnak emléktáblát, csak én gyújtok itthon gyertyát e napon, és emlékezem.

A mosolyára, a nevetésére, a fanyar humorára, a kezére. Hogyan loptunk időt magunknak vasárnap délelőttönként, míg anyu főzte az ebédet.


Hányszor állt fel a padlóról. Az 50-es években volt egy üvegáruboltja és 5 főt foglalkoztatott így „ipari kulák” lett , majd "mezőgazdasági", a Pettenden lévő 12 hold föld miatt.

Hányan roppantak bele az ilyen és ehhez hasonló helyzetekbe, de Ő nem engedhette meg magának, hiszen én megszülettem első lányként a család legnagyobb örömére, és 4 év múlva megszületett az öcsém, és a feladat adott volt.

A családi legenda szerint a nagyapám kijelentette, hogy én csak lány lehetek, mert fiúk már vannak, így kénytelen voltam lánynak lenni. Érdekes a gyermeki memória olyan 3-4 éves lehettem, és a nagyapa lejött hozzánk Pécsre, az arcára nem emlékszem, csak arra, hogy az asztal közepén egy levesestál van és besüt a szobába a nap. Valami stiklit is csinálhattam és , hogy elkerüljem a szülői retorziót kézen fogott és elvitt fagylaltozni.

Üvegesmesterként dolgozott, együtt gyúrtuk át a gittet a másnapi munkájához az illatát még most is érzem az orromba. Nekem játék volt, Neki segítség.....

Szerette a művészeteket, a könyveket rengeteget olvasott, a sportot, hiszen régebben maga is kajakozott, úszott, lovagolt.

Egyszer elvitte az anyut focimeccsre a jegyük természetesen az ellenfél táborának a közepére szólt. Anyám rekedtre drukkolta magát a többi szurkoló lesújtó pillantásai közepette amiből Ő természetesen nem vett észre semmit csak az apu feszelgett mellette, és alig várta, hogy vége legyen a meccsnek.

Megsimogatom az anyunak írt leveleit, és visszateszem a helyére, nem olvasok bele, mert nem nekem íródtak.....

Azt mondják az idő segít, szerintem nem igaz, annyi mindent szerettem volna megosztani Vele ….

A bejegyzés trackback címe:

https://mezzo2.blog.hu/api/trackback/id/tr418231160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

178873 2014.12.03. 22:03:42

Tagja voltál a Gitt Egyletnek? :) Nagyon szép megemlékezés. +++++

13066 2014.12.03. 22:06:09

Solide: igaz nem rágtam mint a Nemecsekék, és az is igaz, hogy megtanított az apu üvegezni.... köszönöm

23353 2014.12.03. 22:22:08

Szépen írtál róla.

12635 2014.12.03. 23:00:13

szép írás...jó emlékezni...

337519 2014.12.03. 23:19:58

Csak egy csendes plusz, doremi. +

60145 2014.12.04. 07:44:15

Igen, ahogy az előttem szólottak mondták. Az én apám születése is száz évvel ezelőtt történt, de nekem eszembe sem jutott... Jó, ha az embernek lánya van. Nagyon jó!

320591 2014.12.04. 09:00:16

Bizony, hogy nem gyógyít az idő! Bennem is annyi minden maradt, amit el kellett volna mondanom az Apunak, meg az uramnak, meg a Nagyinak, meg a Papának... Csak az marad, hogy a szép emlékeket igyekszünk előhívni, róluk, a feledhetetlenekről! Neked most sikerült... +++++

58395 2014.12.04. 09:42:33

Tudom, mit érzel Doremi.... Az én apám is most körül lenne 100 éves... Hiányoznak....

301782 2014.12.04. 10:41:40

Igaz Doremi "Azt mondják az idő segít, szerintem nem igaz," ahogy telik az idő én is egyre inkább érzem, milyen sok és fontos beszélgetésre nem jutott idő szüleim életében. Együtt érzek veled.

180524 2014.12.04. 12:19:59

Szép. Az ilyen írások miatt érdemes - még - olvasni a Nolbogot...

13066 2014.12.04. 19:47:21

Emlékezni valóban jó, s ez az egy amit nem vehetnek el tőlünk... Maradnak bennünk ki nem mondott gondolatok, meg nem tett mozdulatok, amit természetesen már bánunk, és kénytelenek vagyunk elfogadni, hogy nem mehetünk vissza az időbe. Pedig de jó lenne, még ha csak egy percre is .... Felnőtt fejjel visszatekintve sok mindent másként látunk, sőt megértünk... Köszönöm, hogy megoszthattam Veletek az emlékein egy szeletét....
süti beállítások módosítása